[qrpcat] Consell sobre antenes HF

Jordi Simon jordisimonp a gmail.com
dic mar 23 19:11:06 CET 2016

Benvolguts

Com el EA3HTP, jo em trobo en un cas semblant, així que agraeixo els
comentaris que vaig llegint i animo a afegir-hi punts de vista.

Vull començar a HF, especialment m'interessen els modes digitals. Tinc
mirats dos equips sobre els que dubto,  el polèmic i accidentat Yaesu
FT-991 (per cert, molt a 'tiro' de preu en botigues holandeses i
alemanyes, pels 1.245 iva inclòs) o l'ICOM IC-7300, la 'revelació' SDR.
Agrairé comentaris per si puc aclarir aquests dibtes i decidir-me per un
d'aquests dos equips....

Pel que fa a l'antena, visc en un bloc de pisos, una casa entre mitgeres
a un pis per planta, i una planta aprox de 14 x 9 metres. No tinc
problemes d'autoritzacions per antenes a la teulada, però sí que hi ha
una limitació important d'espai. La teulada deu fer uns 10 x 9 metres a
dues vessants. Això crec que limita una mica la possibilitat
d'instal.lar-hi dipols horitzontals... així que m'interessen els
comentaris i experiències en antenes que ocupin poc espai i puguin
obtenir un bon rendiment en HF. Ah, és clar.... i que no sigui massa
cares....

Ara tinc penjades una petita discone DIAMOND D-130 (multibanda) i una
Solarcon-99 de 5,5 m. amb pla de terra GPK-1, sintonitzada a 27 però que
vull sintonitzar a 28-29.

Per treballar en HF m'interessen inicialment totes les bandes, des dels
160 fins els 6 m. Potser a efectes d'antena valdria més concentrar-me en
algunes poques? Quines seria aconsellable, a efectes d'antena?
Tant l'ICPM 7300 com el yaesu 991 porten incorporat un sintonitzador
d'antena, és suficient o és aconsellable tenir-ne un d'extern?

Bé, són moltes preguntes, perdoneu i gràcies per la paciència

73

EA3HWR Jordi

En data Wed, 23 Mar 2016 11:45:15 +0100
Joaquim Barrera <ea3htp a gmail.com> va escriure:

> Hola a tothom,
> Estic valorant fer el pas a HF, possiblement de la mà d'una Yaesu 450D, però em fa patir l'antena.
> Jo visc en un pis de lloguer, al qual no hi puc desplegar molta infraestructura. És un primer amb una terrassa exterior de 3x3 metres.
> Investigant per la xarxa he vist que hi ha un ventall d'antenes hf portables, verticals, i d'alguna manera bastant compactes, com és el cas de les monobandes següents :
> http://www.locuradigital.com/antenas_hf/moviles/comet_antenna/comet_antenna.htm
> Basat en la vostra experiència, què me'n podeu dir?
> [...]

---
Aquest correu electrònic s'ha verificat mitjançant l'Avast antivirus.