[qrpcat] Radials per a vertical HF?

Arnau Perelló aperello a gmail.com
diu oct 21 18:25:42 CEST 2018

> Tens una bobina entre viu i massa al peu de l'antena?
> Les verticals sobre un pla de terra perfecte han de tenir un impedància
> d'uns 36 Ohms.

Sí, tinc una bobina entre viu i massa al peu de l'antena, tal com a la
Butternut HF6V original. Com puc mesurar la impedància de l'antena?

> Com són de llargs els radials? A quina distància estan del terra?

L'antena la tinc clavada a terra.Els radials tenen 5 metres de
longitud. S'arrosseguen pel terra.

> Però la pregunta del milió, estacionàries a banda, és: l'antena
> funciona? Rep? Et senten?

No, rep bàsicament soroll en 40m. En 20m ben poca cosa al migdia i en
dies bons. I no puc emetre amb el nivell de ROE que tinc.