[qrpcat] Operació en portable

ea3ert a qrp.cat ea3ert a qrp.cat
div set 19 14:31:45 CEST 2014

S'està citant RAUL MARTINEZ PUEBLA <rmartinez a ub.edu>:

> Tinc el 817ND, i la bateria em dura una mitja hora. Crec que és de 1400mAh.

Alguna cosa passa amb la bateria o l'equip. El meu dura força més.
El consum ha de ser 0,4-0,5A en recepció i 1,5A en transmissió. Un
cicle de 1 a 4 seria 0,83Ampers per hora, com a mínim hauria de durar
un parell d'hores.

Pos rebaixar lleugerament el consum apagant el display i utlitzant el
connector BNC en lloc del PL.

El consum baixa baixant la tensió d'alimentació. En el 817
alimentar-lo per sobre de 10,5V no millora res: treu la mateixa
potència però consumeix més i s'escalfa.

> L'he posat a un carregador que dóna un màxim de 1800 mA, però no sé
> amb quina corrent carrega la bateria. L'hi hauria d'haver posat el
> tester abans de carregar-la. De fet, la vaig tenir 10 hores
> carregant-se i no va acabar, i no vaig voler deixar-la tota la nit
> carregant-se, de manera que avui faré alguna prova més. És el que
> passa amb els carregadors aquests que no tenen res més que un LED
> que s'apaga quan acaba la càrrega, que no saps ben bé què està fent,
> però si en 10 hores no la va acabar de carregar, suposo que el
> trasto és llest i la carrega amb poca corrent.

Tranquil que a la bateria no li passará res. Son força tolerants.

> He vist aquests packs de bateria, carregador i panell solar, però
> com que necessitava una solució d'urgència per demà, amb aquesta
> bateria ja faig.

Per demà tranquil. Puc portar la meva i a més a més hi haura 230V per
connectar font. No pateixis que no et quedaràs sense operar. Em
preocuma més el tema antena que no pas l'alimentació.